ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ Δ.Ε. Γ΄ΑΘΗΝΑΣ κα ΜΑΚΡΗ
Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 30.11.2023 στα γραφεία της ΔΙΔΕ Γ΄ Αθήνας στο Περιστέρι, συνάντηση με τη Δ/ντρια Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας κα Μακρή και συζητήθηκαν τα παρακάτω θέματα:
1. Κενά εκπαιδευτικών και παράλληλης στήριξης
2. Κτηριακά ζητήματα σχολείων, ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών και σεισμόπληκτο γυμνάσιο (1ο)
3. Ειδικά σχολεία
4. Διάθεση σχολικών χώρων
Η κα Μακρή μας ενημέρωσε ότι στις 28/11/2023 προσελήφθησαν 88 εκπαιδευτικοί σε όλη την Γ Αθήνας για τα 130 κενά που είχε αποστείλει στο Υπουργείο η ΔΙΔΕ. Εν τω μεταξύ προέκυψαν άλλα 5 κενά εκπαιδευτικών λόγω ασθενείας και αποσπάσεων σε φορείς. Στις ερωτήσεις μας γιατί δεν είναι τοποθετημένοι από την αρχή της χρονιάς όλοι οι εκπαιδευτικοί που χρειάζονται για να λειτουργήσουν πλήρως τα σχολεία, ανέφερε ότι αυτό είναι ζήτημα χρηματοδότησης και περιορισμένων κονδυλίων.
Για τους εκπαιδευτικούς της παράλληλης στήριξης μας ενημέρωσε ότι ακολουθεί την υπουργική απόφαση -η οποία προβλέπει ότι ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης μπορεί να μοιράζεται σε έως 5 σχολεία (!)- αλλά κατόπιν πιέσεών μας η ίδια υποσχέθηκε ότι με την τελευταία φάση αναπληρωτών θα προσπαθήσει να μειώσει τα κενά.
Εκ μέρους της Ένωσης Γονέων, θέσαμε εκ νέου υπόψη της διεύθυνσης τα κτηριακά προβλήματα -ανάμεσά τους και το σεισμόπληκτο 1ο Γυμνάσιο που συνεχίζει χωρίς αποκατάσταση για 5η σχολική χρονιά (!)-, καθώς θεωρούμε ότι για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί και παγιώνεται εις βάρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και κοινότητας ευθύνη έχει, εκτός φυσικά από τον Δήμο, και το υπουργείο Παιδείας. Η κα Μακρή μας απάντησε ότι δεν είναι ευθύνη της ΔΙΔΕ, αλλά του Δήμου Αιγάλεω. Στο παρελθόν είχε προσπαθήσει η ίδια να ενημερωθεί από το Δήμο Αιγάλεω για τα τεχνικά και κτηριακά προβλήματα των σχολείων του καθώς και για το σεισμόπληκτο 1ο Γυμνάσιο χωρίς όμως κάποιο αποτέλεσμα. Η ίδια απέστειλε σε όλους/ες τους Δ/ντες/ντριες των σχολείων της Γ΄ Αθήνας πίνακα, ζητώντας τους να συμπληρώσουν τα προβλήματα που έχει το κάθε σχολείο ανά κατηγορία (τεχνικά, ηλεκτρολογικά, μηχανολογικά, ρωγμές, διαρροές κτλ.). Με αυτόν τον τρόπο ανέφερε η ‘ίδια θα μπορεί να έχει μια εικόνα για τα κτηριακά προβλήματα των σχολείων.
Σχετικά με την Ειδική εκπαίδευση, η κα Μακρή μας ενημέρωσε ότι το ΕΕΕΕΚ Περιστερίου έχει ξεκινήσει να λειτουργεί μεν, χωρίς μαθητές δε, διότι έχει καθυστερήσει η Περιφέρεια Αττικής τα δρομολόγια μεταφοράς των μαθητών, άρα υπολειτουργεί επιβαρύνοντας το αντίστοιχο σχολείο στο Αιγάλεω. Επίσης επισήμανε την ανάγκη λειτουργίας ΕΕΕΕΚ και στην Α΄ Αθήνας για να μπορέσει να αποσυμπιεστεί το Αιγάλεω.
Έγινε επίσης εκτενής συζήτηση για διάφορα ζητήματα σχετικά με διάθεση σχολικών χώρων σε τρίτους ( είτε αθλητικά σωματεία ή ιδιώτες ) από τον Δήμο Αιγάλεω και μάλιστα σε σχολικές ώρες, χωρίς τις προβλεπόμενες διαδικασίες και αποφάσεις εις βάρος της λειτουργίας των σχολείων , καθώς και για διάφορα άλλα θέματα και προβλήματα που απασχολούν την σχολική κοινότητα, όπως είναι η πάγια ανάγκη για σχολικούς νοσηλευτές και φύλακες στα σχολεία. Εκ μέρους της Ένωσης αναφερθήκαμε ακόμα στο χρόνιο αίτημα των 6ο ΓΕΛ Αιγάλεω και ΕΝΕΕΓΥΛ Αιγάλεω για την εγκατάσταση κάγκελων στα παράθυρα των αιθουσών ώστε να μπορούν να τοποθετηθούν οι διαδραστικοί πίνακες.
Επίσης συζητήθηκε ο έντονος προβληματισμός μας σχετικά με την αύξηση της βίας μέσα στα σχολεία και τις μεγάλες ελλείψεις σε. σχολικούς ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Εκ μέρους της Διευθύντριας Εκπαίδευσης προτάθηκε η συνδιοργάνωση μιας ενημερωτικής δράσης με θέμα τα προβλήματα στην εφηβεία, τον σχολικό εκφοβισμό, την σχολική βία.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο της